Saturday, February 21, 2009

PIcnic @ Port Dickson


pengalaman yg menyeronokkan..once in a while merasa jadik 'nigger' kejap..hhuhuuuu..my body burn mengalahkan org yg mandi laut time panas² terik..obvious sekali tang muka + leher + muka..kekadang ase cam kulit 'org putih' la pulokkk...huhuhuuu...



xcited nak p pD sbb dah lama xde xtvt camni..mangkit kol 5am..tulun mama masak nasik goreng + bihun goreng..adek + yong buat sandwish..baby, sbb dia bongsu..so dia terkecuali sket..hehehe..family makteh lak masak tuk lunchie..br>


kol 630 kuaq umah..sbb makteh dah roger kata depa dah odw p amik tok..then jumpak kat tol sg. besi..kat kfc..dkt2 nak sampe tol, roger kat mama kata touch n go xdak kedit..so i'm going to take the ticket..aku pung, hape lagi..jadikla drifter sat..trus kasik signal..celah ke kiri tol skali..tetibe aku dengar bunyi hon yg amat kuat skali..time 2 agak cuak jugak la kan..aku tak pasan langsung ada kete wira color biru dah dekat sgt..if dia tak break, sure hancui bekecai keta aku..then aku dengan hormatnye dan juge dengan rasa xcited nye sbb mo p picnic..bukak cemin kete..then angkat tangan..ckp 'I'm Sorry'..cam Amir Raja Lawak ckp 2..then pas je amik tiket, aku kasik signal ke kiri sbb depa dah tunggu kat kfc..tgk je cermin, keta wira 2 follow..then aku ckp dlm hati.."sah..aku nak kene marah la pas ni"..br>


lepas je ke kiri, aku dengan rasa hormatnya men'slow'kan kete..then himpit ke tepi sket sbb nak bagi laluan 'kapet merah' kat driver wira tadi 2..then pepagi buta..dlm kol 7..aku dah kene maki oleh seorang pakcik tua..dlm hati, ku igtkan 'OSMAN KERING'..hehehe..below is the dialog between him n me..br>


Si Polan: Camne bawak kete ni!!!tak guna otak ke!!br>

Aida yg Inecen: Mintak maaf pakcik..saye ngaku saye silap..br>

Si Polan: Ape yg ko igt time bawak kete???!!!br>

Aida yg hilang inecen sket: Pakcik..kan saye dah mintak maaf tadi..ape yg nak marah²?br>

Si Polan: Kalau kene tadi, camne???!!!!br>

Aida yg xde langsung inecen: Pakcik..kan saye dan mintak maaf..kite kan ORANG MELAYU!br>

Si Polan: !@#$%^&**(%$###br>

Aida yg BRUTAL: PAKCIK NI ORANG MELAYU KE???!!br>


then, trus pakcik 2 blah..tau xpee..ada adat..buat la cam adat kitee..xyah la pepagi buta nak marah² + maki² org..aku dah mintak maap..ape lagi dia nak? boh minyak kete dia kasik penuh?ouhh..itu sudah lebey pakkcik osman kering..huhuhuu..tapi yg paling aku hepi + bangga sbb pakcik 2 blah dengan ayat terakhir aku 2..sure dia sentap..2 yg blah trus 2..lagi sikit je aku nak bagi SALAM kat pakcik 2..huhuh...br>


upe²nye, kejadian tersebut telah diperhatikan oleh parentsku + makteh ku dan yg paling tidak disangka²..oleh TOK ku sendiri..adehh..seb baik tok tak masuk campo..klu dak, sure bersilap la org tua 2..hehehehehe....br>


perjalanan dimulakan dengan boh minyak..after dat, gerak la 3 kete..2 myVi + 1 Vios..kitorang bwk steady & nice..tadak laju²..tadak drift²..hehhehee...sampe kat PD kol 8 pagi lebey..perkh..udara yg begitu nyaman skali...hehehhe...br>


mak @ opah dijunjung dari tpt kete ke bawah diatas wheel chair dia..aku + baby + dane + aloy + baba..angkat dia slow² sbb dia agak cuak jugak..sementara tok di pimpin oleh yong + mama + makteh..abah org yg paling bz skali..bentang tpt utk kitorang duduk..then memasing pun menjalankan tugas..amik barang² bwk p tpt piknik..siapkan tuk breakfast..after breakfast, yong + aloy + adek + dane + baby..meluru ke pantai..perkhh..syiok tengok depa..hehehee..at 1st, depa tak basahkan 1 badan..lek² dulu..then pas mandi manda sket, depa naik ataih balik..kitorang main 'zero point' + twister + 'mainan' yong (lupe nama)..pas main, berehat sebentar sbb time dah kol 11 lebey..br>


abah dari awai sampe..bz cari umpan + kayu² + daun ² kering tuk nak buat tpt bakar..aloy org yg tulun jaga ikan yg dibakar..pas lunch, tok blanje sume askem..bising sgt bunyi dia..last² tok blanje..heheheee...sembang² + gelak²...then tibalah time depa nak mandi for the 2nd time. depa p mandi..aku layan mata jap..hehehe..syiok gak..sbb belah kanan ada gak abang²/adik² yg cam saja je kasik chance aku cuci mata..2 yg syiok 2 eventho tak mandi..br>


aku sempat take a nap..tetibe ujan rintik²..mangkit + tulun depa angkat² barang letak tpt teduh..terasa badan aku melekit gileeeee babengggg..amat laa tidak selesaaa dalam keadaan cam 2...br>


dlm kol 5, kitorang pack² barang..depa pun dah mandi manda dengan ayaq besih..then gerak la kitorang pulang ke destinasi masing²..br>


info menarik:br>

1) main layang² time matahari tengah tepacak atas pale...br>

2) aku + mama + makteh main acah² ngan ketam..bila kitorang statik, ketam kuar..bila aku terkam nak tangkap..depa dengan pantasnye masuk dlm lubang yg dikorekbr>

3) cuci mata ♥br>

4) tangan + leher berbelangbr>

5) muka jadik merah² + gataibr>

6) updates status facebook ♠ kasik dak² opis jeles..pada sapa yg tgh keja ;pbr>

7) balik umah + mandi + tdoq..amatlah lenaaanyaaabr>


tapi ape² pun, i'm glad that i got this such of xtvt..xde la hari sabtu xbuat ape kan..luas mata memandang jugakk sambil menikmati keindahan yang Tuhan bagi kat kite..subhanallah..

No comments:

Post a Comment